Sue Webster

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Reino Unido 1967

Tim Noble y Sue Webster toman cosas ordinarias, incluyendo basura, para hacer ensamblajes y luego apuntar la luz para crear sombras proyectadas, mostrando una gran semejanza con algo identificable incluyendo autorretratos. El arte de la proyección es un emblema del arte transformador. El proceso de transformación a partir de residuos desechados, chatarra o incluso criaturas de taxidermia a una imagen reconocible, hace eco de la idea de “psicología de la percepción”. Noble y Webster a lo largo de sus carreras han jugado con la idea de cómo los seres humanos perciben imágenes abstractas y definen los significados. Su obra se encuentra en las colecciones permanentes de la Fundación Aishti, Beirut; Arken Museum of Modern Art, de Copenhague; Galería de Arte de Australia del Sur, Adelaida; Artis-François Pinault, Francia; Berengo de estudio, Venecia; El Museo Británico, Londres; Dakis Joannou Colección, Atenas; Museo Es Baluard, Palma, España; El Goss-Michael Collection, Dallas; Hobart Museo, Teherán, Irán; Lyonel Feininger-Museo, Quedlinburg, Germay; Museo de Arte Contemporáneo, de Denver; Museo de Arte Contemporáneo de Los Ángeles; National Portrait Gallery, Londres; La Colección Olbricht, Berlín; Proyecto Espacio 176: la Colección Zabludowicz, Londres; Saatchi Collection, Londres; Samsung Museo, Seúl, Corea; Solomon R. Guggenheim Museum, Nueva York.
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Marzo 2016

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UK 1967

Tim Noble and Sue Webster take ordinary things including rubbish, to make assemblages and then point light to create projected shadows which show a great likeness to something identifiable including self-portraits. The art of projection is emblematic of transformative art. The process of transformation, from discarded waste, scrap metal or even taxidermy creatures to a recognizable image, echoes the idea of ‘perceptual psychology’ a form of evaluation used for psychological patients. Noble and Webster are familiar with this process and how people evaluate abstract forms. Throughout their careers they have played with the idea of how humans perceive abstract images and define them with meaning. The result is surprising and powerful as it redefines how abstract forms can transform into figurative ones. Their work is in the permanent collections of the AISTHI Foundation, Beirut; Arken Museum of Modern Art, Copenhagen; Art Gallery of South Australia, Adelaide; Artis-François Pinault, France; Berengo Studio, Venice; The British Museum, London; Dakis Joannou Collection, Athens; Es Baluard Museum, Palma, Spain; The Goss-Michael Collection, Dallas; Honart Museum, Tehran, Iran; Lyonel-Feininger Museum, Quedlinburg, Germay; Museum of Contemporary Art, Denver; Museum of Contemporary Art, Los Angeles; National Portrait Gallery, London; The Olbricht Collection, Berlin; Project Space 176–The Zabludowicz Collection, London; Saatchi Collection, London; Samsung Museum, Seoul, Korea; Solomon R. Guggenheim Museum, New York.

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March 2016

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